1987 ile 1994 yılları arasında vergi mükellefiydim elimde belgelerim mevcut o dönemi Bağ-kura saydırabilir miyim? - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

1987 ile 1994 yılları arasında vergi mükellefiydim elimde belgelerim mevcut o dönemi Bağ-kura saydırabilir miyim?

SORU:

Merhaba 1987 - 1994 yılları arasında mükelleflik yaptım fakat hiç Bağ-kur ödemedim.

Herhalde muhasebecide Bağkur numarası almamış.  Fakat ben bütün vergileri ödedim hiçbir borcum bulunmamaktadır. O dönemi Bağkurlu saydırabilirmiyim elimde belgelerim mevcut . Kolay gelsin

Cemal B.

CEVAP:

Cemal bey eğer 4.10.2000 öncesi Bağ-kur kaydınız yoksa 1987 - 1994 yılları arasındaki vergi kayıtlarınızı Bağ-kur kabul etmez. Elinizdeki belgeler vergi kaydınızın olduğuna dair belgelerse bunlar Bağ-kur açısından bir anlam ifade etmez.

Eğer elinizdeki belgeler Bağ-kura verilmiş herhangi bir İB formu v.b bir belge ise o zaman Bağ-kur kaydınız var demektir. Hiç para ödememiş olmanız hakkınızı zayi etmez 5 yıldan fazla borcunuz olduğu için borcunuz ve hizmetiniz silinmişse bile canlandırma hakkınız var.

Burada önemli olan Bağ-kur girişinizin yapılıp yapılmadığıdır. En yakın SGK merkezine giderek veya internet üzerinden TC kimlik numaranızla Bağ-kur kaydınızın olup olmadığını araştırın.

SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

Top