550 gün askerlik yaptım erken emeklilik için ne kadar askerlik borçlanması yapmam gerekiyor? - Ali ÖZTÜRK Ekonomist yanıtladı! - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

550 gün askerlik yaptım erken emeklilik için ne kadar askerlik borçlanması yapmam gerekiyor? - Ali ÖZTÜRK Ekonomist yanıtladı!



Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SGK Emeklilik Sorularınız İçin Yazın:
emeklilikuzman@gmail.com

SORU:

Selam Ali Öztürk kardeşim, yüz yüze tanışmak nasip olmadı ama, topluma yararlı işler yapıyorsunuz. Bu insani davranışınız için çok teşekkür ederim. 15-06-1968 doğumluyum. 14-12-1990 SSK girişim var. 1988-1989 da 550 gün askerlik yaptım. Askerliği borçlansam bir yıl geri mi alıyor?  550 gün geri almıyor mu? Ben tam kademe arasında mı kalıyorum? Benim durumumu  ve nezaman emekli olacağımı yazarsanız askerliği yatırayım mı ne kadar yatırayım bu konuda bilgi istiyorum üstadım. Şimdiden teşekkürler. Görüşmek dileğiyle. Saygılar....

Nazif Çalıkoğlu

CEVAP:

Nazif bey; 14.12.1990 SSK girişiyle 5525 günden 52 yaşında emekli olabilirsiniz.

Eğer 13 ay askerlik borçlanması yaparsanız bu defa  5450 günden 51 yaşında 15.06.2019 tarihinde emekli olabilirsiniz.

Eğer gün ihtiyacınız yoksa askerliğinizin tamamını borçlanmanız emeklilik şartlarınızı değiştirmez.

Prim gün sayınız tamamsa sadece 13 ayı borçlanarak 1 yıl erken emekli olabilirsiniz.

Askerliğinizi isterseniz şimdi isterseniz emeklilik yaşınızın dolmasına yakın bir tarihte borçlanabilirsiniz.

Askerlik borçlanmasıyla erken emeklilik  olayı işe giriş tarihinin geri çekilmesi nedeniyle bir önceki kademeye tabi olmakla ilgilidir. Size bir önceki kademeye tabi olmak için 13 ay yetiyor. Bazı kişilere işe giriş tarihinden kaynaklı olmak üzere 1 ay hatta 1 gün askerlik borçlanması bile 1 yıl erken emeklilik sağlayabilir.

Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SGK Askerlik Borçlanması Sorularınız İçin Yazın:
emeklilikuzman@gmail.com

Top