18 ay askerlik yaptım askerlik borçlanması hariç geriye dönük borçlanabilir miyim? - Ali ÖZTÜRK Ekonomist yanıtladı! - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

18 ay askerlik yaptım askerlik borçlanması hariç geriye dönük borçlanabilir miyim? - Ali ÖZTÜRK Ekonomist yanıtladı!


SORU:

Merhaba benim 16.04.1993 yılında SSK'ya girişim var ve toplam 120 günüm ödendi.. Şimdi 2000 bin kusur günüm var. Ben 20.05.1968 doğumluyum. Geriye dönük borçlanabilir miyim? 18 ay askerlik yaptım askerlik borçlanması hariç borçlanabiliyor muyum ve toplam kaç gün borçlanabiliyorum?  . Şimdiden teşekkür ederim başarılar Hıdır B.

CEVAP:

Hıdır Bey; 16.04.1993 SSK girişiyle 5675 günden 54 yaşında emekli olabilirsiniz.

Askerliği yaptığınız tarih aralığını yazmamışsınız. Eğer 1993 yılından önce askerlik yapmışsanız sadece 5 ay askerlik borçlanmasıyla 1 yıl erken emekli olabilirsiniz.

Askerlik borçlanması dışında geriye dönük borçlanma hakkınız yoktur. Sosyal güvenlik sistemimizde sigortasız geçen boş günleri borçlanarak kazanma imkanı bulunmamaktadır.

Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SGK emeklilik sorunlarınız için yazın:
emeklilikuzman@gmail.com

Top