Eski şirket ortaklığı kayıtlarımı Bağ-kur'a ödeyerek 2000 gün satın alıp emekli olabilir miyim? - Ali ÖZTÜRK Ekonomist yanıtladı! - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

Eski şirket ortaklığı kayıtlarımı Bağ-kur'a ödeyerek 2000 gün satın alıp emekli olabilir miyim? - Ali ÖZTÜRK Ekonomist yanıtladı!


Eski şirket ortaklığı kayıtlarımı Bağ-kur'a ödeyerek 2000 gün satın alıp emekli olabilir miyim?

SORU:

Ali bey merhaba bizleri aydınlatırsanız memnun olurum. Ben 1962 doğumluyum. 1988'de dükkan açtım 1 ay sonra kapattım. 1992 de sigortalı işe girdim çıktım.  1994'de şirket ortağı oldum 98 'de kapattım.  Tekrar sigortalı işe girdim şu an 3250 günüm var. Bağ-kura hiç ödeme yapmadım. Ben Bağ-kurdan 2000 günü ödeyerek satın alıp emekli olabilir miyim? Kemal K.
 
CEVAP:

Kemal bey; maalesef 4.10.2000 tarihinden önce Bağ-kur kaydınız olmadığı için 1988 yılındaki 1 aylık vergi kaydınızı ve 1994-1998 yılları arasında şirket ortaklığı kayıtlarınızı Bağ-kura ödeyerek gün kazanamazsınız.

Bu tarihlerdeki vergi ve şirket ortaklığı kayıtlarınızın geçerli olması için mevcut Bağ-kur uygulamalarına göre 4.10.2000 tarihinden önce Bağ-kur kaydınızın olması gerekmektedir. Hiç Bağ-kur kaydı olmayan eski vergi mükelleflerine ve şirket ortaklarına geriye dönük borçlanma hakkı veren bir yasa çıkmadığı sürece bahsettiğiniz tarihlerdeki kayıtlarınızın bir anlamı bulunmamaktadır.

Size tavsiyem emeklilik hesabınızı ve planlarınızı 1992 yılında sigorta giriş tarihinize göre yapınız. İleride size hak tanıyan bir yasa çıkarsa o zaman bu kayıtlarla Bağ-kura başvurabilirsiniz. 

Ali ÖZTÜRK Ekonomist
Bağ-kur emeklilik sorularınız için yazın:
emeklilikuzman@gmail.com

Top