Almanya'da yasıyorum 1988 yılında 2 ay bedelli askerlik yaptım bu süreyi emekli olurken geçerli saydırabilir miyim? - Ali ÖZTÜRK Ekonomist yanıtladı! - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

Almanya'da yasıyorum 1988 yılında 2 ay bedelli askerlik yaptım bu süreyi emekli olurken geçerli saydırabilir miyim? - Ali ÖZTÜRK Ekonomist yanıtladı!


2 ay bedelli askerlik yaptım bu süreyi emekli olurken geçerli saydırabilir miyim?

SORU:

Sayın uzman. Ben 38 yıldır Almanyada yasıyorum. Bu nedenden dolayı 1988 yılında 2 ay bedelli askerlik yaptım. Bu yaptığım bedelli askerliği emekli olurken geçerli saydırabilir miyim?

Dostca selamlar.

Orhan K.

CEVAP:

Orhan bey; fiilen yaptığınız 2 ay bedelli askerlik süresini borçlanarak ödeyip SGK hizmetlerinize saydırabilirsiniz.

Geçmişte sizin gibi belli bir süre kıtada bedelli askerlik yapanların bu süreleri SGK'ya borçlanarak gün kazanma hakları bulunmaktadır.

Ancak kıtada geçmeyen bedelli askerlik süreleri borçlanılamaz. Bilindiği üzere en son çıkan bedelli askerlik uygulamasında bedelli askerlik ücretini ödeyenler kışla yüzü görmeden askerlik hizmetini yapmış sayıldılar. Bu vatandaşlarımızın doğal olarak askerlik borçlanması yapma hakları bulunmamaktadır.

Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SGK emeklilik sorunlarınız için yazın:
emeklilikuzman@gmail.com

Top