En iyi maaş ile hangi şekilde nasıl emekli olabilirim? - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

En iyi maaş ile hangi şekilde nasıl emekli olabilirim?

  

32 gün Bağ-Kur primi Emekli ikramiyesi almanıza mani oluyor

Soru: 28 Şubat 1975 doğumluyum. 18 Ekim 1993’de devlet memurluğuna başladım. 1 Eylül 2016 tarihinde 672 sayılı KHK ile ihraç edildim. 1998-1999 arası yaptığım 18 aylık askerliğimi hizmete saydırdım. 
E-devlette Devlet memurluğu gün sayım 8707 gün olarak görünüyor. Ama ben hatalı olduğunu düşünüyorum. Çünkü fiili devlet memurluğu hizmetim 22 yıl 10 ay. 18 aylık askerliğimi devlet memuru iken 1998-1999 yılında yapmıştım.  Sistem 1998-1999 yarasında kesintisiz memur olduğumu kabul edip ayrıca üstüne 18 ay askerlik süremi eklemiş.  Bu hatalı eklemeyi göz ardı edersek 22 yıl 10 ay devlet memurluğum var. İhraç olduktan sonra kısa bir süre 1 ay 2 gün (32 gün) BAĞKUR kaydım oldu. En iyi maaş ile hangi şekilde nasıl emekli olabilirim? Emeklilik seçeneklerim nedir?  İkramiye alabilir miyim?
Niyazi ŞENEL
Cevap: Emekli Sandığında emekli olmak için: 25 tam yıl fiili hizmet süresi ve 54 yaş şartlarına tabisiniz. SSK’lı çalışarak veya İsteğe bağlı olarak Bağ-Kura 25 ay daha prim ödeyerek hizmet sürenizi 25 tam yıla tamamlamanız şartıyla, 54 yaşını dolduracağınız 28 Şubat 2029 tarihinde emekli olabilirsiniz. Hizmetlerinizi birleştirerek emekli olacağınızdan, memuriyette geçen süreniz için emekli ikramiyesi alamazsınız.
Şayet Bağ-Kura prim yatırmasaydınız, 15 yıl hizmet süresi ve 61 yaş şartlarına tabi olarak, 61 yaşı dolduracağınız tarihte Emekli Sandığı'ndan emekli olabilirdiniz. Ve emekli ikramiyenizi de alabilirdiniz.

Ekrem SARISU - POSTA

Top