Bağ-kur'dan emekliyim eşimden boşandım SSK emeklisi babamdan yetim maaşı alabilir miyim? - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

Bağ-kur'dan emekliyim eşimden boşandım SSK emeklisi babamdan yetim maaşı alabilir miyim?

SORU:

SAYIN ALİ BEY

BEN BAGKURDAN EMEKLİ BAYANIM. BABAM DA SİGORTADAN EMEKLİYDİ.

EŞİMDEN BOSANDIM. ACABA BABAMDAN BANA AYLIK BAGLANIRMI?

TESEKKURLER İYİ ÇALIŞMALAR

B. CAN

CEVAP:


Sayın Can;

Kendi çalışmalarınızdan dolayı emekli maaşı aldığınız için SSK size babanızın dosyasından yetim aylığı bağlamaz.

Çoğu SSK ve Bağ-kur'lu kendi durumlarını Emekli Sandığı yetimleri ile karıştırıyor.

Emekli Sandığında durum çok farklı kapsam geniştir. Yani bir SSK'lı ya da Bağ-kur'lunun babası Emekli Sandığı mensubu ise o kişi şanslıdır.

SSK ve Bağ-kur böyle durumlarda çok daha kısıtlıdır.

Sigortalı çalışıyorsanız, kendi çalışmalarınızla emekli olmuşsanız, evliyseniz SSK yetim aylığı vermez. Ancak hiç bir sosyal güvenceniz yoksa ve evli değilseniz babanızdan yetim aylığı alabilirsiniz.

Çevrenize bakıp ''Birileri alıyor ben niye alamıyorum'' diye harekete geçmeden önce hangi kurumdan maaş aldıklarını sorun. Bu hayal kırıklığına uğramanızı önleyecektir.

SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

Top