Yaşımı büyüterek emekli olabilir miyim? - Ali ÖZTÜRK Ekonomist yanıtladı! - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

Yaşımı büyüterek emekli olabilir miyim? - Ali ÖZTÜRK Ekonomist yanıtladı!


Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SGK emeklilik sorunlarınız için yazın:
emeklilikuzman@gmail.com


27 yıldır SSK'lıyım bütün şartlarımı tamamladım yaşımı büyüterek emekli olabilir miyim?

SORU:

Merhaba; ben 01.10.1970 doğumluyum SSK. başlangıcım 02.02.1988 bu durumda emekli olma yaşım 50 olması gerekiyor.  Ben şu an toplam 27 yıldır SSK'lıyım bütün şartlarımı tamamladım ama yaşımı bekler durumdayım bu durumda yaşımı büyütüp 50 yaşımı tamamlarsam emekli olma şansım varmı? Bunu ögrenmek istiyorum çok teşekür ederim... Saygılarımızla

Rıza D.

CEVAP: 

Rıza bey; 02.02.1988 SSK girişiyle emeklilik için 50 yaş ve 5375 gün şartlarına tabisiniz.

Emekli olmanıza daha 4 yıl 10 ay bulunmaktadır.

İlk işe giriş tarihinden sonra yapılan yaş düzeltmeleri emeklilik aşamasında dikkate alınmamaktadır. 

Yaşınızı büyütseniz bile  emeklilik hesabınız 01.10.1970 tarihine göre yapılacaktır.

Dolayısıyla erken emekli olmak için yaşınızı büyütmeye gerek yoktur.

Emeklilikte yaşa takılanlara özel bir yasa çıkarılmadığı sürece 50 yaş şartınızın dolacağı 01.10.2020 tarihi beklemekten başka seçeneğiniz bulunmamaktadır.

Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SGK emeklilik sorunlarınız için yazın:
emeklilikuzman@gmail.com


Top