Raporunuzun bir yıl sonra yenilenmesi gerekecek- Sezgin ÖZCAN yazdı! - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

Raporunuzun bir yıl sonra yenilenmesi gerekecek- Sezgin ÖZCAN yazdı!

Raporunuzun bir yıl sonra yenilenmesi gerekecek

8 Ağustos 1970 doğumluyum. 15 Temmuz 1988 tarihinde sigortalı işe başladım. 2 yıl orduda uzman çavuş olarak görev yaptım, bu çalışmamı sigortaya aktardım. Bu durumda 7868 gün çalışmam var. 25 Temmuz 2017 tarihinde vergi indiriminden yararlanmak için hastaneden heyetin yüzde 44 oranında raporu Ankara’ya gönderildi. Ancak “bu rapor 1 yıl geçerlidir” ibaresi var. Bana maaş bağlanır mı? Bir yıl sonra tekrar rapor yenilecek mi? Çalışamıyorum, iş, yol, yaş haddine takıldığımdan iş bulmakta zorlanıyorum. Yaşar Çiçek

Çalışma gücündeki kayıp oranınızın en az yüzde 40 olduğu kabul edilir de vergi indirimi hakkı alırsanız, buna bağlı olarak diğer şartları sağladığınızdan, yaş şartı aranmaksızın aylık bağlanır. Ancak rapor süresi sonunda yeniden rapor almanız gerekecek ve durumunuz yeni rapora göre yeniden değerlendirilecek. Bir yılın sonunda alacağınız rapora göre çalışma gücü kayıp oranınız yüzde 40’ın altına iner ve vergi indirim hakkını kaybederseniz, emekli aylığınız kesilir.

Askerlik borçlanmasını toptan ödeyebilir miyim?
7 Mart 1973 doğumluyum. 18 Ekim 1991 tarihinde sigorta girişim var. 316 gün prim yatırılmış. Çeşitli nedenlerle sigortamı devam ettiremedim. Engelli kardeşime bakıyorum ve "evde bakım ücreti " alıyorum. Yaşım ilerlediğinden dolayı 4/a statünden 3600 prim günüyle emekli olmak istiyorum. İki aydır isteğe bağlı sigorta primi ödüyorum. Bu durumda kaç gün isteğe bağlı, kaç gün işyerinden prim ödemem gerekiyor? Askerlik borçlanmasını toptan ödeyebilir miyim? Hakan Köksal
3600 prim günüyle 4/a (SSK) statüsünden emeklilik için 60 yaş şartına tabisiniz. 3600 prim gününün yanı sıra 60 yaşınızı da doldurmanız gerekiyor. Son 1260 güne kadar isteğe bağlı prim ödeyip, son 1260 gün 4/a kapsamında çalışmaya başlayabilirsiniz. Ancak blok olarak prim ödeme veya çalışma imkanınız olmayabilir. Bu durumda prim ödemelerinizi, son 2520 günlük prim ödemenizin en az 1261 günü 4/a kapsamda olacak şekilde gerçekleştirebilirsiniz.
Hesaplanan askerlik borçlanması primlerinin, borcun tebliğ tarihinden itibaren bir ay içinde ödenmesi gerekiyor. Borcun kısmen ödenmesi halinde, ödenen miktara karşılık gelen süre sigortalık süresi olarak değerlendiriliyor. Borcun bir ay içinde ödenmemesi veya kısmen ödenmesi halinde, kalan süreler için yeniden başvuru şartı aranıyor.
55 yaşınızın dolduğu tarihte emekli olursunuz
10 Mart 1970 doğum, 1 Kasım 1993 sigorta başlangıç tarihim. 3 Temmuz 1998 memurluğa başlangıç tarihim. 18 ay askerlik borçlanması yaptım, 839 gün özel sigorta prim günümle ilgili hizmet birleştirmesi yapıldı. Emeklilik yaşım ve tarihim nedir? Coşkun Aydın

Emekli Sandığı statüsünden emeklilik için 25 yıl fiili hizmet süresi ve 55 yaş şartlarına tabisiniz. 25 yıl fiili hizmet süresiyle 55 yaşınızı dolduracağınız 10 Mart 2025 tarihinde emekli olmaya hak kazanırsınız.
Sezgin ÖZCAN - SÖZCÜ

Top