Babanızın evinden sigortalı gösterilemezsiniz- Ekrem SARISU yazdı! - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

Babanızın evinden sigortalı gösterilemezsiniz- Ekrem SARISU yazdı!

http://www.emeklilikhaber.com/yazi/ssk-ve-bag-kur-emeklilik-hesaplama-2/

Babanızın evinden sigortalı gösterilemezsiniz

Soru: Babam yaşlı. Babama bakmak için babamın evinde sigortalı olabilir miyim? Bu durumda babam devlet desteklerinden yararlanabilir mi?
FATMA
Cevap: 
Aile fertleri ev hizmetlerinde sigortalı gösterilemiyor. Mevzuat 3 ncü derece kadar kan ve sihri hısımlarını aile ferdi olarak kabul ettiğinden babanıza bakmak için, babanızın evin de sigortalı çalışmanız ve babanızın da prim teşvik ve desteklerinden yararlanması söz konusu olamaz. 

8 Eylül 1999’dan sonra sigortalı olanların 3600 günle emeklilik hakkı yok
Soru: 13 Temmuz 1962 doğumlu teyzemin, Bağ-Kur başlangıç tarihi 29 Kasım 2006 olup isteğe bağlı olarak Bağ-Kura 872 gün prim ödemesi var. Şu anda sigortalı olarak çalışmaktadır. 456 gün de SSK’ya prim ödemesi var. İki çocuğu bulunuyor. Çocuk borçlanması yaptırabilir mi? Ne zaman emekli olabilir? 3600 günden emekli olabilir mi?
Neşe ATEŞ
Cevap: Teyzenizin sigorta başlangıç tarihi 8 Eylül 1999’dan sonra olduğundan maalesef 3600 günle emekli olma hakkı yok. Teyzeniz doğumları muhtemelen sigorta başlangıç tarihinden önce olduğundan doğum borçlanması da yapamaz. Teyzeniz 3172 gün daha prim ödeyerek toplam primini 4500 güne tamamlaması şartıyla, 25 yıllık sigortalılık süresini dolduracağı 29 Kasım 2031’de emekli olabilir. Ayrıca isteğe bağlı Bağ-Kura 4072 gün daha prim ödeyerek toplam primini 5400 güne tamamlayacağı tarihte Bağ-Kurdan emekli olması da mümkün.(ara vermeden prim öderse Kasım 2028 ayı sonunda)

Emekli aylığı almaya başladığınızda yetim aylığınızı kestirmeniz gerekir
Soru: Babam SSK emeklisi idi. Babamdan annem dul maaşı bana da yetim maaşı bağlandı. Şu anda bekârım ailemle oturuyorum ve çalışmıyorum. Yaştan dolayı emeklilik hakkımı bekliyorum. Emekli olunca (emekli maaşı bağlanınca) benim yetim aylığım kesilecek mi? Kesilirse annemin dul maaşına mı ilave edilecek mi? Annem ve ben babacığımın maaşının yüzde kaçını almamız lazım? Annem kendisi de SSK emeklisi.  
B.Y
Cevap: SSK emekli kız çocuğuna anne ve babasından dolayı yetim aylığı bağlamaz. Maalesef emekli olduğunuzda, babanızdan dolayı almakta olduğunuz yetim aylığınız kesilir. Zaten aylık bağlatırken emekli olduğunuz da yetim aylığınızı kestireceğinizi beyan ve taahhüt ettiniz.(buna ilişkin form imzaladınız) Emekli olduğunuzda kuruma başvurarak aylığınızı kestirmeniz gerekir. Şuan da anneniz yüzde 50, sizde yüzde 25 oranında aylık almaktasınız. Emekli olup yetim aylığınız kesildiğinde, anneniz emekli olduğundan aylık bağlama oranı değişmeyecektir. Anneniz emekli olmasaydı, aylığınız kesildiğinde, annenizin yüzde 50 olan aylık bağlama oranı yüzde 75’e çıkacaktı. Bir anlamda kesilen aylığınız annenize gidecekti.

Engelli hakkından yararlanmak için en az yüzde 40 oranında işgücü kaybı aranır
Soru: 22 Mart 1968 doğumluyum. 6100 SSK günüm var. Boy kısalığından askere alınmadım. Ne zaman emekli olurum. Askerlikten muaf olmamım bir faydası var mı?
Duygulu MENDERES
Cevap: Emekli olma şartlarını sigorta başlangıç tarihi belirliyor. Sigorta başlangıç tarihinizi bildirmeniz halinde, ne zaman emekli olabileceğinizi hesaplayabiliriz. Askerlikten muaf olmanız nedeniyle erken emekli olamazsınız. Engelli hakkıyla emekli olmak için en az yüzde 40 oranında işgücü kaybına uğramak ve Maliyeden vergi indirim hakkı alma şartları aranıyor.

53 yaşınızı doldurmanız gerekiyor
Soru: 3 Şubat 1976 doğumluyum. SSK başlangıç tarihim 1 Temmuz 1991 olup SSK ya 60 gün prim ödemem var. 20 Ekim 1996 askere gittim. Daha sonra 15 Haziran 1999’dan bu zamana kadar özel bir kurumda emekli sandığına bağlı çalışmaktayım. Ne zaman emekli olabilirim?  
Kahraman YİĞİT

Cevap: Emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5600 gün prim ödeme ve 53 yaş şartlarına tabisiniz. Sigortalılık süresi ve prim ödemeniz yeterli olduğundan, 53 yaşınızı dolduracağınız 3 Şubat 2029’da emekli olabilirsiniz.
Ekrem SARISU - POSTA

Top