Emekli kız çocuğu babadan yetim aylığı alabilir mi? - 2008 yılındaki kanun değişikliği büyük bir haksızlık değil mi? - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

Emekli kız çocuğu babadan yetim aylığı alabilir mi? - 2008 yılındaki kanun değişikliği büyük bir haksızlık değil mi?

  

Emekli kız çocuğu babadan yetim aylığı alabilir mi?

Soru: Bağ-Kur emeklisi olan babam 2 yıl önce vefat etti. Babamın emekli maaşı anneme kaldı. On üç yıl önce eşimden ayrıldım. SGK emeklisiyim. Fakat bir tek emekli maaşım var, başka bir gerilim yok. Babamın emekli maaşına müracaat ettim. Fakat emekli maaşım var diye babamın emekli maaşından yararlanamıyorum. 2008’de kanun değişikliği olduğu için alamıyorum. Bu büyük bir haksızlık değil mi?  

Ayfer GÖNEN

Cevap: Bağ-Kur emekli kız çocuğuna ana veya babasından dolayı yetim aylığı bağlamaz. Emekli olduğunuzdan dolayı maalesef babanızdan dolayı Bağ-Kurdan yetim aylığı bağlatamazsınız. Şayet babanız Emekli Sandığı emeklisi olsaydı babanızdan yetim aylığı bağlatabilirsiniz. Çünkü sadece Emekli Sandığı memur emeklisi olmamak şartıyla, emekli kız çocuklarına ana veya babasından dolayı yetim aylığı bağlıyor. Çevrenizde bu durumda olup babasından yetim aylığı olanlar olabilir. Yasalar arasındaki farktan kaynaklanan bu durum sizi yanıltmasın. Maalesef pek çok haksızlık  olduğu ortada. Ancak son yıllarda bu haksızlıkların giderilmesi için sürekli çalışıldığını da gözlemliyoruz. Umarız haksızlıkların giderildiği, herkese eşit ve adil sosyal haklar sunan Dünya’ya örnek bir Sosyal Güvenlik mevzuatına kısa sürede kavuşuruz.


Ekrem SARISU - POSTA

Top