SSK emekliliğini yakmak istemeyen Bağ-kur sigortalılarının dikkatine - Ali ÖZTÜRK Ekonomist yazdı! - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

SSK emekliliğini yakmak istemeyen Bağ-kur sigortalılarının dikkatine - Ali ÖZTÜRK Ekonomist yazdı!


SSK emeklilik tarihim işyeri açarak Bağ-kur'lu olduğum için uzar mı?

SORU:

Sayın ilgili;  aşağıda belirtiğim soruma cevap vermenizi rica ederim.

Ben 01.10.1971 doğumluyum, işe girişim 01.02.1992 ve 31.05.2012 tarihinde çıktım. SGK prim günüm 6.410 gün.  Kadın çalışanım.  Bundan dolayı SGK ya göre 48 yaşında yani  01.10.2019 tarihinde emekli olmam gerekiyor.

Fakat ben 01.08.2013 tarihinde kendi adıma iş yeri açtım ve BAĞ-KUR lu oldum. Ben gene 48 yaşında emekli olabilirmiyim yani 2019 yılında yada BAĞ-KUR dan dolayı uzar mı? Bu konuda bana cevap verirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

Mualla H.

CEVAP:

Mualla Hanım; 01.02.1992 SSK girişiyle 5525 günden 48 yaşında 1.10.2019 tarihinde SSK emeklisi olabiliyorsunuz.

SSK çıkışınızdan sonraki Bağ-kur ödemeleriniz 3,5 yılı yani 1260 günü geçmediği sürece sorun olmaz. Ancak 3,5 yıldan fazla Bağ-kur primi öderseniz Bağ-kur kanunlarına tabi olursunuz.

SSK emekliliğinizi yakmamak için en fazla 3 yıl 5 ay Bağ-kur'da kalınız. Sonrasında Bağ-kur'dan mutlaka çıkınız. Aksi halde son 7 yıl kuralına takılarak 48 yaşında SSK emeklisi olamazsınız.

Bağ-kur'dan çıkmak 2 şekilde olur. 

  1. Sizi Bağ-kur'lu kılan vergi kaydını kapatarak Bağ-kur'u sonlandırmak
  2. İşyeriniz açıkken başkasına ait bir işyerinde SSK'lı işe girerek Bağ-kur'u durdurmak.
Bağ-kur prim gün sayınız 3 yıl 5 ay sınırına geldiğinde yukarıdaki 2 adımdan birini mutlaka atmanız gerekiyor. 


Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SGK emeklilik sorunlarınız için yazın:
emeklilikuzman@gmail.com

Top