4/c Kamu Görevlilerinin Emeklilik Şartları - TABLO - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

4/c Kamu Görevlilerinin Emeklilik Şartları - TABLO

4/c Kamu Görevlileri

Yaşlılık Aylığı

Yaşlılık aylığı, çalışma hayatının normal olarak sonlanması sonucunda belli şartların yerine getirilmesi sonucu bağlanan aylıktır.

Yaşlılık Aylığı Bağlanmasının Koşulları Nelerdir?


Kamu görevlilerinin yaşlılık aylığının bağlanmasında hangi kanun hükümlerinin geçerli olacağı ilk defa sigortalı olunan tarihe göre değişiklik göstermektedir.

2008 yılının Ekim ayı başından sonra ilk defa işe başlayan kamu görevlileri yaşlılık aylığı bağlanmasında 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunundaki şartlar geçerli olacaktır.

5510 sayılı Kanuna göre;

2036 yılına kadar kadın için 58, erkek için 60 yaşını doldurmak ve 9000 gün malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları primi ödemiş olmak şartıyla
2036 yılından sonra 9000 gün malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları primi ödeme gün sayısı koşulunun yerine getirilmesi halinde ise, gün koşulunun yerine getirildiği tarih aralığındaki yaş hadleri esas alınarak 

yaşlılık aylığına hak kazanılabilinir.
İlgili Kanun
Kamu Görevlileri 4 (c) Sigortalıları İçin 9000 Prim Ödeme Gün Sayısı Koşulunun Oluştuğu Tarih
Tahsis Talep Tarihinde Gerekli En Az
Yaş
Prim Ödeme Gün Sayısı
Kadın
Erkek
5510
01.05.2008 - 31.12.2035
58
60
9000
01.01.2036 - 31.12.2037
59
61
9000
01.01.2038 - 31.12.2039
60
62
9000
01.01.2040 - 31.12.2041
61
63
9000
01.01.2042 - 31.12.2043
62
64
9000
01.01.2044 – 31.12.2045
63
65
9000
01.01.2046 – 31.12.2047
64
65
9000
01.01.2048
65
65
9000
Böylelikle 2048 yılından itibaren yaşlılık aylığına hak kazanma yaşı kadın ve erkek için 65 olacaktır.
Ayrıca yaşlılık veya emekli aylığı bağlanmasında bazı istisnalar da getirilmiştir.

Şöyle ki;

Kadın için 58, erkek için 60 yaş ile 2036 yılından sonrası için getirilen kademeli yaş hadlerine 65 yaşını geçememek üzere 3 yıl eklenmesi durumunda, 5400 prim ödeme gün sayısı üzerinden de yaşlılık aylığı bağlanabilecektir.

Bununla birlikte kamu görevlilerine yaşlılık aylığı bağlanmasında bazı istisnalar getirilmiştir. Buna göre; 

- 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun 40 ıncı maddesi gereğince yaş haddinden emekliye ayrılanlara 5400 gün prim ödeme gün sayısı olması halinde,
- Özel kanunları gereğince kadrosuzluk nedeniyle emekliye sevk edilenlere yaş şartı aranmaksızın, prim ödeme gün sayısı 9000 gün olması halinde,

yaşlılık aylığı bağlanmaktadır.

Kamu görevlilerinden, subay, astsubay, askerî memurlarla uzman jandarma ve uzman erbaşlar ahlâk noktasından hükümle veya yetersizlik ya da disiplin sebeplerinden dolayı sicilleri üzerine veyahut askerî mahkemelerce verilecek kararlar üzerine kurumlarınca re'sen, bunlar dışında kalanlar ise ahlâk ve yetersizlik sebeplerinden dolayı yönetmeliğine göre sicilleri üzerine kurumlarınca re'sen emekliye sevk edilenlere ise, 5510 sayılı Kanunun yukarıda bahsettiğimiz yaş ve prim ödeme gün sayılarını tamamlamaları kaydıyla yaşlılık aylığı bağlanacaktır.

Yaş haddi ve kadrosuzluk nedeniyle aylık bağlanacak olanlarda yine 5510 sayılı Kanundaki yaş ve prim ödeme gün sayıları tamamlanıncaya kadar, bunları çalıştıran kamu idarelerinden tahsil edilmek suretiyle yaşlılık aylıkları karşılanacaktır.

Ne Zaman Emekli Olabilirim?

Aşağıda yer alan web sayfasındaki “Ne Zaman Emekli Olabilirim” uygulamasının “Kamu Çalışanları” linkini tıklayarak ne zaman emekli olabileceğinizi öğrenebilirsiniz!
Yaşlılık Aylığının Bağlanması İçin Nereye Ve Nasıl Başvurulur?

Kamu görevlileri, Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kamu Görevlileri Emeklilik Daire Başkanlığına başvuru yapacaktır.
Ayrıca e-devlet üzerinden de yaşlılık aylığına başvuruda bulunulabilinir.
Kimler Başvurabilir?

Yaşlılık aylığı alabilmek için ilgili kanunlarındaki koşulları yerine getiren sigortalılar başvuru yapabilmektedir.

Müracaat İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?
Görevde İken Emekli Olanlar İçin;

- Dilekçe (İstekle ve açıkta iken emekli olanlar için) (ek47) ve (ek48)
- Emekliye Sevk Onayı,
- Hizmet Belgesi,
- Öğrenim Durum Belgesi,
- Askerlik Durumu Belgesi,
- Diğer Sosyal Güvenlik Kurumuna tabi geçen hizmet sürelerini gösterir belge aslı
- 3 adet fotoğraf (son altı ay içerisinde çekilmiş)
Açıkta İken Emekli Olanlar İçin;

Yukarıdaki belgelere ilaveten,

- Şahıstan halen ikamet edinilen yerdeki vergi dairesinden veya mal müdürlüğünden alınacak vergi mükellefi olup olmadığına dair resmi yazı.
- Kanuna göre hizmet akdi ve kendi nam ve hesabına bağımsız kapsamında hizmetinin olup olmadığına dair birinci derece imzaya yetkili personel tarafından imzalı resmi yazı,
- Görevinden ayrıldıktan sonra göre hizmet akdi ve kendi nam ve hesabına bağımsız kapsamına tabi çalışıp çalışmadığına dair kendisi tarafından doldurulacak beyanname.
Aylık Bağlandığında Nasıl Bilgi Alınır?

Aylık bağlama işlemi tamamlandığında kişinin kurumuna ve kendisine bilgi yazısı gönderilmektedir.

SMS Bilgilendirme hizmetinden yararlanabilmek için aşağıdaki linki tıklayınız:

Aylık bağlamaya ilişkin süreç e-devlet üzerinden de takip edilebilmektedir.
İlk Aylık Hangi Bankadan Alınır?

İlk aylık kişinin ikamet adresine en yakın Halkbank veya Ziraat Bankası şubesine gönderilmektedir.  Emekli, dul ve yetimler aylıklarını bu bankaların herhangi bir şubesinden çekebilmektedir.

Gelir/Aylık Ödemeleri Nasıl Yapılmaktadır?

Gelir/aylık ödemeleri Banka/PTT Genel Müdürlükleri ile Kurumumuz arasında imzalanan protokoller çerçevesinde yapılır. Ödeme günü Cumartesi gününe rastlayan grubun ödemesi Cuma, Pazar gününe rastlayan grubun ödemesi Pazartesi günkü grup ile birleştirilerek yapılmaktadır.

Kamu görevlileri için ödeme günleri Ziraat Bankası için her ayın 1 ila 5’i arasında, diğer bankalar için de her ayın 1’idir.
Aylık Alınan Banka Nasıl Değiştirilir?

Emekli, dul ve yetimler tarafından, banka/şube değişikliği için İl/Merkez Müdürlüklerimize verilecek dilekçe  ile anlaşmalı bankalardan herhangi birisine aylıkların nakli yapılarak banka/şube değişikliği gerçekleştirilebilmektedir.

Ayrıca, banka/PTT şube değişikliği talepleri www.turkiye.gov.tr internet adresine T.C. kimlik numarası ve e-devlet şifresi ile yapılacak giriş sonrasında gerçekleştirilebilmektedir.
Aylık Ödenen Bankalar

1- Akbank T.A.S.
2- Albaraka Türk Katilim Bankasi A.S.
3- Alternatif Bank A.S.
4- Anadolubank A.S.
5- Denizbank A.S.
6- Burgan bank A.S.
7- Finansbank A.S.
8- HSBC Bank A.S.
9- ING Bank A.S.
10- Kuveyt Türk Katilim Bankasi A.S.
11- Sekerbank T.A.S.
12- ICBC Turkey Bank A.S.
13- Turkish Bank A.S.
14- Türk Ekonomi Bankasi A.S.
15- Türkiye Finans Katilim Bankasi A.S.
16- Türkiye Garanti Bankasi A.S.
17- Türkiye Halk Bankasi A.S.
18- Türkiye Is Bankasi A.S.
19- Türkiye Vakiflar Bankasi T.A.O.
20- Yapi ve Kredi Bankasi A.S.
21- T.C. Ziraat Bankasi A.S.
22- Ziraat Katilim Bankasi A.S.
23- Posta ve Telgraf Teskilati Genel Müdürlügü
24- Odea Bank A.S.
Kaynak: SGK

Top