Ücretsiz izine gönderilen işçiler sağlık yardımı alabilecek mi? - ali öztürk ekonomist emeklilik danışmanlık
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK DANIŞMANLIĞI
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Danışmanlık Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

BU YAZIYI ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN!

Ücretsiz izine gönderilen işçiler sağlık yardımı alabilecek mi?

Ücretsiz izine gönderilen işçiler sağlık yardımı alabilecek mi?

Soru: Çalıştığım işyeri virüs nedeniyle 3 ay süreyle kapandı. İşveren çalışanlarına maaşını devletin ödemesi için başvuru yaptı. Ancak benim 450 gün primim olmadığı için yararlanmadım. Beni benim gibi yararlanamayan 3 arkadaşı ücretsiz izne gönderdi.  Devlet bize de 1.177 lira aylık verecekmiş.  Bu parayla nasıl geçineceğimiz ayrı bir konu. Merak ettiğim konu; İşveren sigorta primlerimizi yatacak mı? Hastaneye gidebilecek miyiz? Eşim hasta olduğundan bu benim için önemli.

EMİN

Cevap: Ücretsiz izin süresince fiili çalışma olmadığından, işveren ücretsiz izne gönderdiği işçiler için prim ödemeyecek. Ancak İşsizlik Sigortası Fonundan adınıza, Genel Sağlık Sigortası Primi ödeneceğinden, siz, eşiniz varsa çocuklarınız sağlık yardımı alabilecek. Fakat bu süreçte kişileri emekli eden uzun vadeli sigorta kollarına prim ödenmeyecek.  


Ekrem SARISU - POSTA

Top